Ideeënbureau

  • Skipintro is een ideeënbureau, het betere vervolg op een reclamebureau. Een reclamebureau bedenkt reclame, een ideeënbureau denkt verder.
  • Een idee begint vaak met een vraag. Hoe krijgen we aandacht? Hoe krijgen we de consument in beweging? Hoe worden we (weer) interessant? Kunnen we iets bijzonders doen? Kunnen we een dienst(je) bedenken? Moeten we iets samen doen met x, y of z? Kunnen we aanhaken bij? Wat kunnen we snel… enz.
  • Skipintro = Cut the crap. Er is een zondvloed aan media, iedereen communiceert continu en niemand heeft tijd. “Communication must appear in its briefest, simplest, and most urgent form”, zei ontwerper Tschichold al.
  • Is elk idee goed? Natuurlijk niet. Een idee moet liefst opzienbarend zijn. Maar een idee moet ook kloppen. Het moet passen bij het merk, bij het probleem, bij de strategie, bij het budget.
  • Idee: een nieuw soort bureau. “Skipintro” is niet alleen een naam, het is een mentaliteit. Wij werken zonder accountmensen (update: maar met een Hoofd van Bijna Alles!). We houden procedures simpel, want de inhoud is al moeilijk genoeg. De klant mag niet meedenken, de klant moet meedenken.
  • Skipintro probeert een nette zaak te zijn. We houden er zelfs een gedragscode op na.