ideeënbureau
- Skipintro is een ideeënbureau, het betere vervolg op een reclamebureau. Een reclamebureau bedenkt reclame, een ideeënbureau denkt verder.
- Een idee begint vaak met een vraag. Hoe krijgen we aandacht? Hoe krijgen we de consument in beweging? Hoe worden we (weer) interessant? Kunnen we iets bijzonders doen? Kunnen we een dienst(je) bedenken? Moeten we iets samen doen met x, y of z? Kunnen we aanhaken bij? Wat kunnen we snel… enz.
- Skipintro = Cut the crap. Er is een zondvloed aan media, iedereen communiceert met iedereen maar niemand heeft tijd. “Communication must appear in its briefest, simplest, and most urgent form”, zei ontwerper Tschichold al.
- Is elk idee goed? Natuurlijk niet. Een idee moet liefst opzienbarend zijn. Maar een idee moet ook kloppen: het moet passen bij het merk, bij het probleem, bij de strategie, bij het budget.
- Idee: een nieuw soort bureau. “Skipintro” is niet alleen een naam, het is een mentaliteit. We houden procedures simpel, want de inhoud is al moeilijk genoeg. De klant mag niet meedenken, de klant moet meedenken.
contact
Skipintro zit in hartje Amsterdam, midden tussen de bloembollen. En toch zijn we prima bereikbaar.
Met de auto – Parkeren in Q-Park Kalverstraat.
Met O.V. – Vanaf het C.S. met tram 2 of 12, halte Koningsplein.
De Coördinaten
https://goo.gl/maps/9Ne7o9VdXPzY45nE6
Singel 512…..1017 AX Amsterdam 020.2238177 skip@skipintro.nl
mensen
Renate van Rietschoten – Hoofd van Bijna Alles.
Elk bureau heeft iemand die zorgt dat Dingen Gebeuren en Dat Ze Goed Gebeuren. Wij hebben de beste in dit bijzondere vakgebied: Renate van Rietschoten. Daarom is ze Hoofd van Bijna Alles. Ze heeft gewerkt bij grote bureaus en grote opdrachtgevers.
Ecco Vos – Hoofd van Bijna Niks.
Begenadigd Art Director met een mooi verleden bij grote en kleinere bureaus als o.a. Grey, The Communication Company, LaMarque, Wave. Hij werkte voor o.a. Nederland Schoon, Orange Babies, Ambi Pur en Seat. En als hij zijn huis niet aan het verbouwen is zit ie op de mountainbike.
Hans van Dijk – Hoofd van Vroeger.
Oorzaak van alles, want oprichter van Skipintro. Werkte voor vele grote merken (denk ABN AMRO, HAK, Melkunie, Mora, Rijksmuseum, enz.). Schrijver van het boek Zapklare Brokken. Door de VEA in een hysterisch moment uitgeroepen tot Levende Legende (uitleg van woordenboek: niet dood verhaal van twijfelachtige waarheid).
Skippertje – Mascotte.
Nee, er zijn niet veel bureaus met een mascotte, en wij begrijpen niet waarom. We zitten toch in de business van opvallen en onderscheiden, en dan is een mascotte een van de leukste middelen die er zijn. Vraag maar aan Penguin, Esso, Mailchimp, Michelin, Linux, Disney, enz.
klanten
Aan onze klantenlijst kun je wel zien dat wij gek zijn op cultuur en organisaties die het goed voorhebben met onze planeet.
Wij werken nu of werkten eerder voor o.a….
vacatures
We hebben momenteel geen expliciete vacatures open, maar we staan altijd open om in contact te komen met nieuw talent.
skip@skipintro.nl