Poster
Campagnebeeld
Blokkenschema
Logo
Site
De gemeente Amstelveen wil graag om het jaar ruimte bieden aan een nieuw cultureel evenement. Het thema voor dit jaar is Sport Light en alle culturele instellingen maken er een feestje van.
Een greep uit het programma: workshops beweging schilderen, stop motion filmpjes maken, een lezing van een sportpsycholoog, een voorstelling van een hardlopende zebra en workshops breakdance.
Waar begin je dan?
Gemeente Amstelveen vroeg ons om een visueel totaalconcept en de naam voor het cultuurfestival te ontwikkelen. Die moet voor een brede doelgroep aantrekkelijk zijn. Hierbij is het belangrijk om te weten dat Amstelveen een grote internationale gemeenschap heeft.
Gedachte:
Het culturele aanbod is zeer divers. Die diversiteit nodigt verschillende groepen mensen uit om te komen kijken. Een cultuurfestival moet er voor iedereen feestelijk en uitnodigend uitzien. En de naam moet lekker in het gehoor liggen. Bovendien is het belangrijk om meteen te weten waar het plaatsvindt.
Idee:
We kiezen een visuele stijl die de diversiteit van het culturele aanbod benadrukt. We gebruiken pictogram-achtige beelden, waardoor de activiteiten in één oogopslag te herkennen zijn. In combinatie met de kleuren levert dit een fris, energiek en vrolijk beeld op.
Poster
Campagnebeeld
Blokkenschema
Logo
Site