Mag het ego wat kleiner?

  • 6 juni 2008

Modern reclameleed. Bureau* zegt tegen klant: weet je wat een leuke stunt is? Nu vast borden met “gereserveerd” op die woonboten. Past helemaal bij ons thema “Niets is zeker”. En let op: dat haalt de pers en de weblogs en dan gaat het zich viraal verspreiden. Moeten we wel een beetje seeden en dus misschien zelf een fotootje laten maken.
Dus wordt er een fotograaf gehuurd. Van het ANP. En inderdaad… het bericht verschijnt op een weblog. Mission accomplished. Alleen staat er een krankzinnig groot ANP logo in de foto.
’t Is bijna een grappig Centraal Beheer filmpje.

* Voor alle duidelijkheid: wij zijn alleen maar toeschouwer, het gebeurt hier voor de deur . Het bureau is DraftFCB. Het bericht is van de koeienjongens.

Update: het heeft inderdaad de krant gehaald: AD en Telegraaf. Complimenten.
Update 2: en het stond nog niet in de krant, of die borden waren alweer weg. Dat begrijpen wij dan weer niet.