Ruby Lemm, nu client services director bij DDB Amsterdam, stapt per 1 januari over naar Skipintro. Ze wordt daar algemeen directeur, en partner van Hans van Dijk en Yacco Vijn. Skipintro wordt een reclamebureau dat, naar eigen zeggen, “plezier heeft in moeilijke dingen, zoals cultuur. ”
Ruby Lemm heeft 20 jaar gewerkt bij grote bureaus als DMB&B, Publicis, en DDB. Bij DDB was ze verantwoordelijk voor klanten als Achmea, FBTO, McDonalds, Mexx en Volkswagen.
Skipintro is drie jaar geleden opgericht door Hans van Dijk en Yacco Vijn. Beide hebben een verleden bij Lowe-bureaus. Van Dijk o.a. als copywriter en partner van Bart Kuiper bij Kuiper & Schouten, Vijn als art-director bij Lowe Digital.
Skipintro begon als internetbureau, maar “we zagen onszelf de laatste tijd al steeds meer ‘gewone’ reclame maken. Onder andere voor het Rijksmuseum hebben we een paar opvallende en succesvolle dingen kunnen maken.”
Met Lemm erbij wil het bureau zich wat verder specialiseren. “Kijk, voor zoutjes zijn er genoeg bureaus. Wij denken dat we goed kunnen zijn in dingen die wat ingewikkelder zijn, die wat meer inhoud hebben. Cultuur is daar een goed voorbeeld van. Maar denk ook aan media, muziek en amusement”.