Copywriten in tijden van oorlog
- Vergeet tekst.
- Zoek beeld: foto, tekening, infographic… nog beter: film!
- Als tekst moet, dan kort, en dan nog korter.
- Skip intro. Cut the crap. Wees relevant.
- Iedereen zendt, niemand luistert. Dus
- Stop met zenden, of…
- “outzend” them. Denk boek, magazine, docu, app, expo, festival, opera voor mijn part. Beter: product of dienst.
- Het is 2012.
- Doe aan “framing”. Ken je Kuitenbrouwer. Caviapolitie. Burenkorting. Casinopensioen. Linkse hobbies. Earned media.
- Schrap alle bijvoeglijke naamwoorden. Staat er dan nog wat?
- WTF? Fest. #dikkefail @ 2.0 _underscore ?
- Hou op met commanderen.
- Ga nu naar de Winkel. Doe mee. Kijk nu op dinges.nl. Klik hier. Vraag nu de folder aan. Ik ben je hond niet.
- Doe eens aardig. Je wilt toch geld van me.
- Geen zinnen maar bullets.
- Lezen = scannen. Op scherm, telefoon, tablet. In trein, auto, op de fiets, voor tv, mailend, pratend, etend.
- Iedereen weet: het is allemaal marketing.
- Pak de mitrailleur. Schrijven doe je maar aan je moeder.
- Vergeet tekst. Doe iets.
Bedenk een idee.
Hier ook als pdf.